Lenka Pokorná

Jak jsme vyhráli mistrovství světa v hokeji (v Praze v roce 1972)

21. 05. 2017 17:16:24
Toho jara k nám do školy přišli lidé z Československé televize a nabídli nám možnost účastnit se natáčení pořadu pro Televizní vysílání pro školy.

Natáčení se konalo v tehdy moderní restauraci nebo spíše kavárně někde na sídlišti. Kde to bylo netuším, možná někde na Zahradním městě. Na zkoušku se nás ptali, kdo podle nás vyhraje právě probíhající mistrovství světa a Evropy v hokeji. Moje odpověď byla, že to budeme my. Tedy československá reprezentace. A tak se také stalo.

Ne snad, že bych hokeji nějak rozuměla, ale po slavných zápasech se sovětskou reprezentací v roce 1969 (2:0, 4:3, což bylo velkým písmem vyvedenou na různých zdech hlavně u nás v Praze ještě několik let poté) bylo hokejové mistrovství zásadní. V hokeji jsme Sovětský Svaz občas porazit mohli. Od roku 1972 letos uběhlo 45 let.

Když jsem nedávno uklízela svou knihovničku, našla jsem soubor dvaceti barevných pohlednic našich tehdejších hokejistů, který byl vydán právě k této slavné události.Říkala jsem si, že by to letos třeba mohlo zase vyjít.

Vůbec ale nejsem odbornice na hokej a ani na žádný jiný sport, dokonce ani na jógu, o které jsem přečetla skoro všechno, co u nás vyšlo. Některé sporty se mi ale líbí víc, než jiné.Takže před celosvětově oblíbeným fotbalem určitě dám přednost hokeji a běžeckému lyžování před sjezdovým. Letos to tedy bohužel nevyšlo, ale prý naši chlapci jsou na tom špatně a už 5 let žádná medaile.Ani ty Rusáky už neumíme porazit...

Tak nám zbývá aspoň to retro.

Fotografovali Karel Novák a Jaroslav Skála.Za dvacet pohlednic v souboru jsem zaplatila 15 korun československých.

Autor: Lenka Pokorná | karma: 24.73 | přečteno: 1171 ×
Poslední články autora